XXXIV POMORSKIE SPOTKANIA Z DIAPORAMĄ
XXXIV POMERANIAN MEETINGS with DIAPORAMA
8 – 10 listopada 2013 r. – Szczecin (Polska)
Pomorskie Spotkania z Diaporamą są konkursem organizowanym wg zasad i pod patronatem FIAP nr 2013/233 (Międzynarodowej Federacji Sztuki Fotograficznej) oraz Stowarzyszenia Twórców Fotoklub Rzeczypospolitej Polskiej nr 90/2013.
REGULAMIN
Pomorskie Spotkania z Diaporamą są konkursem organizowanym wg zasad i pod patronatem FIAP nr 2013/233 (Międzynarodowej Federacji Sztuki Fotograficznej) oraz Stowarzyszenia Twórców Fotoklub Rzeczypospolitej Polskiej nr 90/2013.
TEMATYKA
W konkursie mogą brać udział diaporamy cyfrowe o stylistyce i tematyce dowolnej.
WARUNKI UDZIAŁU
Udział w przeglądzie jest dostępny dla wszystkich autorów stowarzyszonych i nie stowarzyszonych. Każdy autor może przedstawić do 3 prac pod warunkiem nadesłania karty zgłoszenia i opłacenia akredytacji w terminie do 8 października 2013 r. oraz spełnieniu warunków technicznych . Koszt akredytacji uczestników wynosi 30 zł. Wpłat prosimy dokonać na nasze konto: Zamek Książąt Pomorskich w Szczecinie – B. G. K. O/Szczecin 56 1130 1176 0022 2047 7820 0001.
PRAWA I OBOWIĄZKI
Diaporamy muszą być oryginalną pracą uczestnika, współautora (ów). W konkursie mogą brać udział diaporamy nie prezentowane wcześniej w Pomorskich Spotkaniach lub ich zmienione wersje. Prezentowane diaporamy mają być wolne od wszelkich praw autorskich . W przypadku sporu lub postępowania sądowego z tytułu posiadania jakichkolwiek praw do diaporamy lub jej części przez inne podmioty organizatorzy w żadnym wypadku nie ponoszą za to odpowiedzialności . Nadesłanie karty zgłoszenia oznacza, że uczestnik uzyskał wszelkie niezbędne licencje i zezwolenia na używanie jakichkolwiek materiałów autorskich zawartych w swojej diaporamie. Jeżeli Autor nie podał inaczej, pokazy prac prezentowanych w konkursie mogą być przedstawione, w ramach promocji naszej sztuki, podczas planowanych projekcji, z wyjątkiem pokazów komercyjnych. Ponadto, organizatorzy zobowiązują się do nie publikowania otrzymanych na konkurs diaporam w Internecie bez wyraźnej zgody autora. Organizatorzy nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za zaginięcie, ograbienie lub uszkodzenie podczas przesyłki. Ze względów ekonomicznych CD nie zostaną zwrócone.
Udział w imprezie oznacza pełną akceptację niniejszego regulaminu.
WYMOGI TECHNICZNE
Diaporamy zgłoszone do prezentacji muszą odpowiadać wymogom określonym przez regulamin projekcji FIAP (dokument nr 2003/301 i 2003/301-AV-E).
– Limit czasu przeznaczony na prezentację prac 1 diaporamy nie może przekroczyć 12 minut.- Ilość obrazów (przeźroczy) w jednej diaporamie – dowolna. Diaporamy cyfrowe zapisane na płycie CD lub DVD – rozdzielczość zdjęć 1024×768 pixeli, dźwięk w formacie MP3 (zalecany) lub WAVE, plik startowy samouruchamiający się, w trybie pełnoekranowym, w formacie EXE ( przygotowany w programach, np: PicturesTo Exe, ProShow Gold, Wings Platinum, MObjects, Lanterna Magica, itp.) – gotowe do przeniesienia na dysk twardy PC. Płyta CD z opisem – tytuł diaporamy, imię i nazwisko autora, , czas trwania, użyty program, e-mail i telefon autora) powinna zawierać – katalog z plikami o nazwach – diaporama (tytuł.exe), zdjęcie autora w rozdzielczości 600×800 pixeli, krótka notka biograficzna, afisz dotyczący diaporamy w rozdzielczości 1500×1100 pixeli, karta zgłoszenia.
NAGRODY
– medale FIAP (złoty, srebrny, brązowy)
– tytuł honorowy „BEST AUTHOR SALON FIAP”
– medale Fotoklubu RP (złoty, srebrny i brązowy)
– medale Fotoklubu „Zamek”
– wyróżnienia honorowe FIAP “Light Blue Ribbons”
– nagrody i wyróżnienia specjalne
– uczestnicy konkursu otrzymają katalog oraz dyplom uczestnictwa.
JURY I OCENA
Oceny prac i podziału nagród dokona, powołane przez organizatora, Jury złożone z przedstawicieli związków twórczych, stowarzyszeń fotograficznych i doświadczonych autorów w składzie: Dorota Kycia (EFIAP, AFRP)– Józefosław, , Timm Stűtz (EFIAP) – Drezno (Niemcy), Zbigniew Stawny (AFRP, IFK) – Szczecin.
W przypadku nadesłania więcej niż 60 diaporam odbędzie się przegląd preselekcyjny z udziałem Jury, które dokona kwalifikacji prac do finałowej projekcji konkursowej.
Jury oceniając walory twórcze poszczególnych diaporam, weźmie pod uwagę zaprezentowane podczas projekcji walory techniczne i estetyczne warstw obrazowej i dźwiękowej (montaż i realizacja).Jury ma prawo do dokonania innego podziału nagród. Werdykt jury jest ostateczny i nie podlega odwołaniu. Komisarz może wyłączyć spod obrad Jury prace nie spełniające warunków określonych regulaminem.
INFORMACJE DODATKOWE
Organizatorzy zapewniają sprzęt projekcyjny i nagłaśniający:, tj.- komputer PC (system Windows 7) , projektor multimedialny,- nagłośnienie (wzmacniacz stereo).
TERMINY I MIEJSCE IMPREZY
Zgłoszenia, opłaty, nadsyłanie prac 8.10.2013
Sesja preselekcyjna 8.11.2013
Projekcje konkursowe i specjalne 8-9.11.2013
Obrady jury 9.11.2013
Pokaz galowy 10.11.2013
Wysyłka katalogu i nagród: 30.12.2013
Miejsce przeglądu Kino „ZAMEK”
Sekretariat imprezy wejście A, pok.110
DANE ADRESOWE ORGANIZATORA (do korespondencji i nadsyłania prac)
Zamek Książąt Pomorskich w Szczecinie-Fotoklub „Zamek”, 70-540 Szczecin, ul. Korsarzy 34, tel. 091/433 49 71, www.fotoklub.zamek.szczecin.pl, e-mail: fotoklubzamek@interia.pl, ara@zamek.szczecin.pl,
fax 091/ 434 79 84
Komisarz Konkursu – Leszek Kurpiewski (AFRP, hon.zdfp, hon. STF, IFK), tel. 501 148 252